«Математика – зліва, математика - справа»

21.02.2023

    • 1-й ведучий. Вітаю вас друзі! Бачу, бачу, що зібралося тут добірне товариство. Дуже приємно, що юні гімназисти так шанують математику, що дружно прийшли на свято.
    • 2-й ведучий. Вже багато років коридорами і класами нашої школи впевнено крокує тиждень математики. Всі любителі математики нашої школи, а я думаю, що вони становлять п'ять п'ятих, з великим нетерпінням чекали цього дня. І ось цей день настав.
    • 1-й ведучий. Сьогодні урочисте відкриття тижня математики, яке буде проходити під назвою «Математика - зліва, математика - справа». Перш за все на цю сцену запрошується головний гість - Цариця Математика.
    • Математика. Шановні вчителі математики, вельмишановна адміністрація і весь педагогічний і учнівський колектив! Вітаю вас у стінах рідної школи. Мої любі шанувальники! Запрошуємо вас у цікаву подорож на математичному всюдиході, у чарівну країну - Математику. Протягом цього тижня ми будемо мандрувати її нескінченними просторами, знайомитись з її великими вміннями і надбаннями. Вирушаємо в путь! Нас чудові речі ждуть. Тиждень математики оголошується відкритим.
    • 2-й ведучий. Слово для привітання Цариці Математики надається учням 5-го класу.
    • 1.Найдавніша на планеті між наук цариця,
    • Математика ти наша - вірна помічниця.
    • Чи будинок зводиш, друже,
    • Чи пливеш морями, -
    • Скрізь вона тобі послужить,
    • Всюди вона з нами.
    • На заводі чи в друкарні,
    • В відкритті галактик,
    • навіть лікар у лікарні
    • мусить її знати.
    • 2. І сувора, і солов'їна
    • Математика країна.
    • Праця тут іде завзята.
    • Вмій лиш спритно рахувати.
    • Вмій ділити, віднімати,
    • Множить швидко й додавати.
    • Вмій кмітливо все збагнути,
    • Першим у відповіді бути.
    • Хто науку цю цікаву
    • Добре знатиме,
    • Той ніколи в кожнім ділі не блукатиме
    • 1-й ведучий. Увага! Увага! Доповідь академіка природничих
    • наук Всезнайки
    • Професор Всезнайка.
    • Вельмишановні колеги! Вельмишановні академіки!
    • Як, ви ще не академіки, а учні?
    • Нічого це не має значення. Бо, якщо ви вчите математику, то ви робите перший крок у велику науку. Власне ви це зробили вже тоді, коли дізналися: один додати один - буде два, два помножити на два буде чотири.
    • Ви це вчили у першому класі? Абсолютно правильно. Перший клас - це такий клас, в якому все вчать, а потім лише повторюють, тільки дещо у складнішій формі, аж поки не стануть математиками. А тоді знову повторюють.
    • Отже, дорогі колеги, не лякайтесь прірви премудрості.
    • Не лякайтесь навіть тоді, коли вам почнуть снитися синуси і косинуси, тангенси і котангенси, коли у вас у голові почнуть битися ікси з ігреками. Це з багатьма бувало, навіть з академіками, коли вони ходили до школи. Потім все стане на свої місця. Буває, безперечно, що якийсь катет перечепиться через гіпотенузу якраз тоді, як вас викличуть до дошки. І ви тоді замість того, щоб відповідати, замислитись, як їх розчепити. Що в таких випадках буває? Вчитель ставить двійку в журналі. Але навіть славетні математики одержували двійки у школі з математики.
    • Тобто, головне, повторюю, не лякайтесь. І не прокладайте надію на те, що з останньої парти вам кинуть рятівний пояс, тобто шпаргалку.
    • Бажаю вам, дорогі друзі, шановні академіки, успіхів у вивченні цариці наук - Математики!
    • 1 учень (вбігає) Хлопці, я чув, що в школі буде тиждень математики!!!
    • Уявляєте, весь тиждень сама лиш тільки математика!
    • 2 учень (з місця) Та не може такого бути!
    • 3 учень (вбігає) У мене для вас ось така новина! Всіх вчителів направили на курси, залишилися лише математики. І в нас сьогодні на всіх уроках математика, залік з інформатики і Брейн-ринг для учнів 7-х класів.
    • 1 учень Ну. Що я казав!
    • 2-й ведучий Сьогодні ми з вами проведемо незвичайні уроки математики. Ви подивитися на звичні речі іншими очима.
    • Учень Як зібрався математику вивчати,
    • То до класу на уроки вирушай.
    • Як ніде не заблукаєш -
    • Кабінет свій відшукаєш.
    • І тому у розпач не впадай.
    • Якщо корені не знайдеш у рівнянні,
    • Остаточно загубитись їм не дай,
    • Ти, можливо, спишеш їх
    • У сусідів у своїх.
    • І тому у розпач не впадай.
    • Якщо формулу забув ти випадково,
    • Замість неї різні інші підбирай.
    • Як багато позбираєш,
    • Може, щось і відгадаєш.
    • І тому у розпач не впадай.
    • Як виконуєш контрольну ти роботу,
    • Зазирнути до всіх зошитів встигай,
    • Тут і там потроху спишеш
    • Щось, можливо, і напишеш.
    • І тому у розпач не впадай.
    • Якщо графік твій пішов не так як треба,
    • Ти йому робити це не заважай,
    • Може статися, він сам
    • Знайде шлях, потрібний нам.
    • І тому у розпач не впадай.
    • Якщо зошити свої залишив дома
    • Від учителя цього не приховай
    • Підійди і поясни,
    • Що на виставці вони.
    • І тому у розпач не впадай
    • 1-й ведучий
    • І так, оголошується кастинг на перший урок: урок української мови
    • (Із залу вибираємо учнів, готових брати участь в уроці )

    • Що є у кожного слова, рослини, рівняння? (корінь)
    • 2. Яка цифра в українській мові є дієсловом? (три)
    • Що потрібно брати з героїв, а також зі всіх добрих, чесних і порядних людей? (приклад)
    • Які числа вживаються при рахунку? (натуральні)
    • Якими бувають сучасні фотоапарати? (цифровими)
    • Яка математична дія забезпечує ріст органів живого організму? (ділення)
    • Який «дробовий» член є у футбольній команді? (півзахисник)
    • Закінчіть речення «Всякому мила своя......( сторона)
    • Які з цих висловів є синонімами слова мало: 1) Кури не клюють,
    • 2) Кіт наплакав, 3) Ворона накаркала
    • (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер)
    • Учень Сорокап'ятирічний чоловік покохав п'ятнадцятирічну ді­вчину.
    • Ну, то може, той... Одружимося? - запитав він її.
    • Та що ви, дядьку? - засміялася вона.- Адже ви втричі стар­ші за мене... І правильно: поділивши 45 на 15, побачимо, що дівчи­на недарма відвідувала школу. Минуло 15 років. Йому виповнило­ся 60 років, їй - ЗО...
    • Ну, то як? - постукав він у її двері.
    • Я ще не така наївна, щоб виходити за людину, яка вдвічі старша за мене,- так і не відчинила дверей,
    • І справді: 60:30=2...
    • Непомітно шугонули у вічність ще тридцять років... І ось 90-річний довгожитель телефонує 60-річній бабусі.
    • Присилай сватів! - почув він довгоочікувану відповідь.- Хіба то різниця - в півтора рази?..
    • Перевіримо: 90:60=1,5... Ось що математика з часом і людьми робить.
    • 2-й ведучий
    • Оголошується кастинг на другий урок, урок історії
    • (Із залу вибираємо учнів, готових брати участь в уроці )

    • Урок історії
    • 1. Що на Русі називали «ламаними числами»? (дроби)
    • 2. Скільки подвигів зробив Геракл? (12)
    • 3. Про яку науку Цицерон сказав: «Греки вивчали її, щоб пізнати світ, а римляни - для того, щоб міряти земельні наділи» (геометрію)
    • 4. Під яким псевдонімом виступає на арені головний герой оперети «Принцеса цирку»? 1) Сер Ігрек, 2) Лорд Зет, 3)* Містер Ікс, 4) Синьйор Пі.
    • 5. Закінчіть назву книжки Дж. Толкієна «Володар...» 1) пірамід,
    • 2) куль, 3)* кілець.
    • 6. Як в давньоруському численні називали число 100 тисяч? (легіон, *когорта, полк, орда)
    • 7. Що заборонив Петро Перший дворянам, якщо вони не знали рахунку і геометрії? (одружуватися).
    • 8. Яка держава є батьківщиною арабських цифр? (Індія)
    • (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер)
    • Учень «Вчителька задала додому задачу. Я з нею зовсім замучився. У Феді було 5 кроликів, а в Мишка 15. На скільки кроликів було більше у Мишка?
    • Ну звідки мені знати? Що я з цим Мишком товаришую, чи що? Чи він мешкає в нашому будинку, і я можу піти й спитати його: «Мишко, наскільки кроликів у тебе більше, ніж у Феді?» Так не­має ж на світі такого Мишка! І Феді теж немає. І кролики також тільки в задачнику...
    • Ах, так! Зовсім не буду розв'язувати. Я кинув задачник, узяв аркуш паперу і почав малювати. Це значно цікавіше. Я намалював 5 Федькових кроликів. Біленьких, пухнастих, з рожевими вушка­ми. Хотів намалювати ще й Мишкових, та дуже вже їх багато, ма­буть, і на аркуші не вмістяться. Адже 15 штук - це 5 і ще 5, і ще 5. На дві п'ятки більше... більше... Так я ж тепер дізнався, на скільки кроликів у Мишка більше, ніж у Феді! Я надзвичайно зрадів і на­писав: «15 кр. - 5 кр. = 10 кр.».
    • «Та-ак, математика. Якщо не помиляюсь, ми розв'язували непомірно важку задачу, докладали титанічних зусиль, щоб визна­чити: за скільки днів шестеро робітників зведуть мур, коли відомо, що троє з них зробили це за тиждень. Пригадується, ми витратили на цю задачу не менше часу, аніж робітники на мур. Ну, гаразд, по­вернімося до наших уроків.
    • 1-й ведучий
    • Оголошується кастинг на інтегрований урок.
    • (Із залу вибираємо учнів, готових брати участь в уроці )

    • Інтегрований урок
    • 1. Назва якої кривої є так само і літературним терміном. (гіпербола)
    • 2.Хто написав казку «Кохання Циркуля і Лінійки» (Шарль Перро)
    • 3.Чи писав Бонапарт Наполеон математичні роботи? (так, відома задача Наполеона)
    • 4. Англійська королева, прочитавши казку Льюїса Керрола «Аліса в країні чудес» так захопилася нею, що забажала прочитати всі його твори, але вона була дуже розчарована тим, що побачила. Чому? (тому, що в решті книжок виявилися лише математичні формули Чарльза Добжсона. Який писав під псевдонімом Льюїса Керрола)
    • 5. Одна з мов програмування названа на честь Ади дочки якого, відомого англійського поета? (Байрона)
    • 6. Переведіть українською грецькі слова: моно, ді, полі; латинські слова: уні, бі, мульти.
    • ( оди, два, багато)
    • 7. Яка цифра з латинської перекладається як «ніяка» (0)
    • 8. Люди якої професії постійно дивляться на 5 паралельних ліній? (музиканти і диригенти)
    • (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер)
    • На уроці геометрії мова йшла про величину кута. Учи­тель попросив школяра збільшити кут. Той продовжив кожну із сторін. Викладач зауважив: «Добре. А чи не збільшиш ти кут іще?» На що учень знову продовжив сторони. Коли ж його по­просили ще збільшити кут, то почули серйозне: «Далі нікуди: дошка закінчилась». Тоді вчитель старанно вивів на дошці оди­ницю, а побачивши на обличчі вихованця здивування, запитав: «Що мало? Можу й збільшити». І одиниця на дошці видовжи­лась у кілька разів.
    • 2-й ведучий
    • А зараз «Залік з інформатики»
    • На сцені стіл, за столом сидить вчитель-викладач інформатики, входить учень Мартиненко Петро.
    • П. Добрий день, я ось з інформатики роботу приніс, можна?
    • В. А Мартиненко, заходь. Захищатися прийшов?
    • П. А що. Уже нападають?
    • В. Та ні. Я говорю проект прийшов захищати?
    • П. Це ви про десятий клас говорити, чи що?
    • В. А що десятий клас?
    • П. Та ви не переживайте. Я сильний вони в мене цього не віднімуть!(показує залу пачку паперу)
    • В. Та досить мені голову морочити. Давай сюди і захищайся.
    • П. (вскакує) Від Вас! Значить ви так само...
    • В. Ну не корч дурня!
    • П. Неправда Кравець сам спіткнувся. Я просто мимо проходив.
    • В. Та що з тобою. Що ти мені все про десятий клас та про десятий клас, Кравця, Пелипця...
    • В. Ось бачите, Ви й самі все знаєте. І як Пелипець Кравцю підніжку підставив. І як десятий клас дошку воском намастив, і як Тимчишин фізкультуру прогуляла, і що вчора весь клас без форми прийшов... І хто видав, що за люди, а?... Я розумію все це неправильно, але навіщо ж видавати всіх? Ну подумайте самі, як би ви в школі вчилися, то заклали б ви свій клас, ну ніби то всі прогуляли....
    • В. Звичайно ж ні.
    • П. Ось, навіть ви мене розумієте. Ну хто ж нас здав? Ой бідний ж я, все на мене спишуть. Скажуть, Петре, ти у вчителя був? Значить ти і заклав. Жах. Ніякої солідарності! Що за молодь пішла.
    • Заходить Кравець. Показує щось на міміці Петрові
    • П. Та зачекай, бачиш, здаю...
    • Кравець виходить
    • В. Мартиненко. Давай займемося твоїм проектом.
    • П. А що ним займатися, я вже все зробив. Ось він лежить перед вами. Листочки такі чисті-чисті, букви такі рівні-рівні. Та не вже ви за нього не поставите хоч би шість, ну або п'ять.
    • В. Та зачекайте. Ми ще навіть не розпочали бесіди.
    • П. Ой не лукавте ж! Що ви, з вашим сорокалітнім стажем не можете побачити те, що ховається за тими листками: о ці безсонні ночі, ці купи книг, які прийшлось переворушити, ці страждання і муки творчості. Ну хоч би чотири за це можна поставити, а?
    • Заходить Кравець
    • К. Петре, ну скільки можна, нас вже на географії чекають
    • П. Ну, зараз. ( до вчителя) То як вчителю, домовились?
    • В. Я все-таки хочу подивитися роботу.
    • П. Ну ні, все-таки ви до мене несправедливі. Та добре, добре. Якщо ви так наполягаєте, дивіться, (крутить-вертить перед учителем роботою) дивіться, і нехай вас потім не мучить совість за мої безсонні ночі!
    • Учителю вдається схопити роботу
    • В. Давай пройдемося по критеріях оцінювання
    • П. Давайте (дістає листок). І так, (читає)перше, робота, виконана самостійно.
    • Ну звичайно ж самостійно, Ось подивіться (показує всім сторінку на якій написано Самостійна.)
    • Друге. Під час написання проекту мають бути засвоєні навички групової роботи та використані додаткові джерела інформації.
    • Ну звичайно ж засвоєні, ну звичайно ж використані, ми ж всім класом з Інтернету скачували.
    • Третє. Мають бути міжпредметні зв'язки.
    • З міжпредметними зв'язками все гаразд! Я зараз швиденько піду її на географії захищу, потім Міша на фізиці, а ще я її Іванові пообіцяв, у нього щось з математикою проблеми. А потім до вас знову прийду. Добре, я швидко?
    • Учень вибігає
    • В. Та добре вже, піду я на працю роботи приймати. Там захист книжкових полиць. Дуже вже мені цікаво дізнатися, як можна книжкову поличку по Інтернету скачати?
    • (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер.)

    • ( для простоти запису персонажі будуть пронумеровані)
    • Перший. Математика, інформатика. І чого вони від нас вже хочуть? Наскільки раніше легше було вчитися!
    • Другий. Звичайно ж! Я уявляю - в первісній школі! Ой добре ж будо! Люди самі мало знали і дітей своїх не мучили. Та я б там відмінником був.
    • Третій. Хвилинку. Давайте загадаємо бажання, щоб перенестися у первісну школу.
    • (Звучить музика.)
    • (Відкривається занавіс, ми бачимо печеру, шкірки, бивні мамонта. Класну дошку замінює стіна печери. Учителя ще немає, учні сидять на шкірках і перемовляються.)
    • Перший. Ти уроки зробив?
    • Другий. А як же! Я ж відмінник! Ось ...(показує камінці.)
    • Перший. Дай списати (витягує своє каміння, дивиться на камінь друга і вистукує) Тук-тук-тук-тук.
    • Заходить учитель.
    • Учитель. Добрий день, діти.
    • Перший і другий. У! У! У!
    • Учитель. Прошу сідати! (Старається і сам сісти, але відразу вскакує.)
    • А-а-а! Хто підклав мені бивню мамонта! Це твої витівки, Ослине Вухо! Завтра з батьком до школи!
    • Перший. А тато не може: він в командіровці, в сусідньому племені.
    • Учитель. Тоді нехай ...
    • Перший. І мама не може, вона вогонь підтримує.
    • Учитель. Тоді ...
    • Перший. А бабуся на полюванні - за мамонтами ганяється.
    • Учитель. (Хапає камінь і вистукує на ньому.) Ну ось, я їй напишу записку і ти сьогодні залишишся без сирого м'яса.
    • Перший. За що? (Плач.) Я більше не буду.
    • Другий. Він більше не буде!
    • Учитель. А ти, Вирви Око, не захищай його!
    • Ослине Вухо до дошки. Повторимо математику!
    • Другий. (Шепотом.) Шпори! Шпори візьми (протягуєє камінці.)
    • Перший. ( Бере камінці і йде до дошки.) Я готовий!
    • Учитель. Висікай умову задачі: «у небі летіли дракони». Висік?
    • Перший. (Висікає.) «Дракони». Висік.
    • Учитель. «Спочатку їх було стільки, скільки пальців на одній руці, потім до них прилетіло ще стільки. Скільки стало всього?»
    • Другий. (Відволікає увагу вчителя.) Ой, подивіться! Динозавриха з динозавриками!
    • Учитель. Де? (іде до вікна.)
    • Перший. (В цей час перебирає камінці, шукає потрібну шпор.) « З одної печери виливається в другу вливається...» Це не те і це не те...
    • Учитель. Ну, де ці динозаври?
    • Другий. Довго йшли! Вже вимерли...
    • Вчитель. Ах ви жартуєте! Ось зараз я пожартую! Ослине Вухо, сідай - два!
    • Скільки зим ти вже сидиш в одному класі? Дві? І ще залишишся. А ти, Вирви Око, до дошки! Розв'язав задачу про драконів?
    • Другий. Звичайно! Я ж первісний відмінник!
    • Вчитель. Ну і скільки було драконів?
    • Другий. Драконів було багато!
    • Вчитель. Ну, непогано, сідай - чотири.
    • Другий. А за що чотири?
    • Вчитель. Відповідь була не зовсім повна. Потрібно було сказати: «Драконів було багато»!
    • Другий.(Плаче.) Ну запитайте мене ще щось! Мені не потрібна четвірка! Я ж відмінник!.. Ну спитайте мене ще раз!
    • Вчитель. Ага! Це тобі не про динозаврів жартувати! Ну, добре! Слухай задачку: «В одного хлопчика були ослині вуха. Одне йому намнями, одне відірвали. Скільки всього ослиних вух було у хлопчика?
    • Другий. О-о-о! Мене не проведеш! Одне! Одне вухо було у хлопчика. Його і відірвали!
    • Вчитель. Неправильно! У відповіді - два вуха! З відповіддю не співпадає! Ха- ха.
    • Другий. Як... Як не співпадає? З якою відповіддю, покажіть...
    • Вчитель. Та ось відповідь, перед тобою. Ослине Вухо, встань покажись. Ну, звичайно ж два!
    • Другий. (Хапає першогоза вухо.) Зараз співпаде! Вибач, друже! В мене повинна відповідь співпасти. Ну що тобі - вухом більше, вухом менше... А в мене, якщо з відповіддю не співпаде - четвірка за семестр, уявляєш?
    • Перший. А-а-а! Боже ш ти мій! Я хочу додому! Я буду вчити математику! І інформатику буду! Відпустіть!
    • 1-й ведучий.
    • На сцену для гри Брейн-ринг запрошуються учні сьомих класів.
    • Учень Якщо хочеш досягнути,
    • В житті своїм вершин,
    • Математику збагнути
    • Мусиш тонко, до глибин.
    • Калькулятор і комп'ютер,
    • - Хто сьогодні їх не зна?
    • Та за пояс їх заткнути
    • Може мудра голова.
    • Якщо хочеш бізнесменом
    • Після школи, друже, стать,
    • Аксіоми й теореми
    • Мусиш добре пам'ятать.
    • Якщо лікарем ти станеш,
    • То, колего, тут затям:
    • Коли десь ти помилився,
    • - Хтось поплатиться життям.
    • Не кажу про космонавтів,
    • Вчителів і моряків.
    • Та коли чогось не знав ти,
    • Час це вивчити настав!
    • Не махай на все рукою,
    • Не лінуйся, а учись.
    • Бо чого навчишся в школі,
    • Знадобиться ще колись.
    • 2-й ведучий.
    • Розпочинаємо змагання.
    • Перший конкурс «Представлення команд»
    • (оцінюється 1 - 3 балами).
    • Перша команда
    • 1-й учень.
    • Противник сьогодні серйозний у нас,
    • Це славні математики сьомого класу!
    • Вітаємо вас.
    • 2-й учень.
    • (звертається до журі) Ми передаємо вам терези для зважування наших сил, рахівницю для підрахунку очок, лупу, щоб краще змогли бачити наші позитивні риси.
    • 3-й учень.
    • (звертається до суперників) Останні чи перші, які б не були, назавжди залишимось друзями ми.
    • 4-й учень.
    • (звертається до уболівальників). Ми хочемо дуже сподобатись вам і віримо - ви допоможете нам!
    • Друга команда
    • 1-й учень. (звертається до журі).
    • Повага вам судді! Вам шана журі! Та тільки суворо ви нас не судіть.
    • 2-й учень. (звертається до уболівальників)
    • Ваша підтримка важлива для нас, уболівайте за наш клас!
    • 3-й учень. (звертається до суперників)
    • Від душі прийміть вітання і найкращі побажання. Будем всім ми вам бажати чемпіонами стати.
    • 4-й учень. (звертається до журі)
    • Передаємо окуляри, щоб наші бали пильнували.
    • На випадок, коли ми зробимо щось не дуже вдало, даруємо вам затемнені окуляри.

    • Гравці - «новобранці»
    • Вітаємо вас!
    • Бажаємо гри
    • Показати нам «клас»!
    • Ведіть, капітани,
    • Команди в дорогу
    • Бажаю здобути
    • Я вам перемогу!
    • Стіл білий, червоний,
    • Дванадцять стільців,
    • Картинка з совою
    • Чекають гравців.
    • Всім хочеться грати,
    • То як вибирати?
    • Хай випадок вирішує,
    • Це він команди змішує!
    • (Математика іде до гравців з жеребками. Гравці витягують жеребки і займають місця за столами)
    • 1 ведучий.
    • Другий конкурс «Один за всіх і всі за одного»
    • Команди повинні швидко і дружно визначити, чи правильні твердження. Усі учасники команд, якщо твердження правильне, одночасно піднімають руку, якщо твердження хибне, руки не піднімають.
    • Кожна правильна відповідь - 1 бал.
    • 2-й ведучий.
    • Запитання для першої команди
    • Число один найменше з натуральних чисел.
    • Результат ділення - це частка.
    • На десять ділиться число, яке закінчується на п'ять.
    • Запитання для другої команди
    • Сума одночленів є многочленом.
    • Величину кута вимірюємо лінійкою.
    • Один відсоток - це одна тисячна.
    • 1-й ведучий.
    • Третій конкурс «Запитання суперникам»
    • Командам було дане домашнє завдання: підготувати по три цікаві задачки для суперників.
    • Команди будуть задавати свої запитання.
    • Час на обговорення 1 хвилина.
    • Кожна правильна відповідь - 1 бал.
    • Запитання оголошує капітан, і коментує відповідь суперника.
    • Запитання першої команди для другої команди
    • На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на десяти руках?
    • О півночі йшов дощ. Чи можна стверджувати, що за добу буде сонячна погода?
    • На грядці сиділо 7 горобців. До них підкрався кіт і схопив одного. Скільки горобців залишилося на грядці?
    • Запитання другої команди для першої команди
    • Чи можна між цифрами 5 і 6 поставити якийсь знак, щоб утворилося число, більше ніж 5 і менше ніж 6?
    • На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 метр один від одного.
    • Довжина ряду - 25 метрів. Скільки було учнів?
    • Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин вариться 5 яєць?
    • Жюрі підраховує проміжні результати.
    • (А тим часом - сценка «Задача»)
    • Щойно батько і мати ступили на поріг, як Славко встав із-за столу й підійшов до них із розгорнутим підручником.
    • - Ось - задача. Не виходить, - скупо повідомив він.
    • Мати поставила сумку з хлібом і помідорами по один бік двирей. Батько портфеля - по другий. І обоє, квапливо роздягнувшись, сіли за стіл, схилились над підручником.
    • Славко вмостився навпроти, склав руки на грудях.
    • Весь його вигляд говорив: ну-ну, побачимо, як ви справитесь з тією задачею...
    • Минуло хвилин із п'ятнадцять. Вже батько геть перекуйовдив свого чуба, мати розмазала помаду по щоках, а задача ніяк не виходила.
    • - Ну й дають вам прикурити з математики! - співчутливо зиркнув батько на сина.
    • А Славко похилив голову, і з його очей - кап, кап, кап...
    • Батько легенько штовхнув матір ліктем, показав на Славка: бач, як переживає. Свідомішає малий. А ще торік, у першому класі, коли не міг вирішити задачі, з легким серцем залишав підручника й гнав на вулицю грати в м'яча.
    • - Синку, - лагідно мовила мати, - ти не розтривожуйся так. Все одно ми гуртом, з твоєю допомогою, звичайно, розлущемо цю задачу. Ось присувайся бличе...
    • Славко кулаками потер очі.
    • - Та я не того... Он уже надворі темніє: а ви й досі з задачею морочитеся!
    • Коли я гуляти буду!?
    • 2-й ведучий.
    • Четвертий конкурс «Чи вірите ви,що...?»
    • Кожному учаснику команд по черзі пропонується запинання. Відповідь може бути «так» чи «ні». Кожна правильна відповідь - це 1 бал до скарбнички вашої команди.
    • Для першої команди
    • Запитання:
    • Чи вірите ви, що сума кутів трикутника дорівнює 180 градусів?
    • Чи вірите ви, що бісектриса ділить кут навпіл?
    • Чи вірите ви, що третій степінь числа - це квадрат?
    • Чи вірите ви, що результатом дії віднімання є сума?
    • Чи вірите ви, що добуток усіх чисел дорівнює нулю?
    • Чи вірите ви, що число нуль не має собі протилежного?
    • Для другої команди
    • Запитання:
    • Чи вірите ви, що нулів у записі числа мільярд дев'ять?
    • Чи вірите ви, що вертикальні кути рівні?
    • Чи вірите ви, що результатом ділення є добуток?
    • Чи вірите ви, що сума всіх сторін многокутника - це площа?
    • Чи вірите ви, що твердження, яке потребує доведення - це теорема?
    • Чи вірите ви, що дільником числа 55 є число 5?
    • 1-й ведучий.
    • П'ятий конкурс «Конкурс акторів»
    • Кожна команда отримує прислів'я, записане на аркуші паперу, що лежить у конверті. Вибирає одного учня, який зображає це прислів'я мімікою, рухами, а його команда має відгадати зміст цього прислів'я.
    • Прислів'я для команд
    • Максимальна оцінка за конкурс - 4 бали.
    • «Одна голова добре, а дві краще»
    • «Сім раз відмір - один раз відріж»
    • 2-й ведучий.
    • Просимо журі підбити підсумки і оголосити результати.
    • Учень
    • За хвилиною - хвилина.
    • Ось і грі прийшов кінець.
    • Тож показуй нам рахунок:
    • Хто сьогодні молодець?
    • Дві команди добре грали,
    • Хоч без досвіду гравці.
    • Відповіді показали,
    • Що обидві - молодці!
    • Ми з вами, сподіваюсь,
    • Зустрінемось не раз.
    • На зустрічі приходьте -
    • Наш клуб чекає вас!
    • Математика
    • На ярмарку веселім ви побували,
    • Задач багато розв'язали,
    • За що призи вам дали (вручає призи).
    • Співали, сміялись і рахували
    • З математики знань ви багато придбали.

    Урок української мови

    Сценка «Математика по-неандертанськи»

  • Математика


Падяк Марія  - Вчитель математики
Всі права захищені 2018
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати