«Математика – зліва, математика - справа»
21.02.2023
- 1-й ведучий. Вітаю вас друзі! Бачу, бачу, що зібралося тут добірне товариство. Дуже приємно, що юні гімназисти так шанують математику, що дружно прийшли на свято.
- 2-й ведучий. Вже багато років коридорами і класами нашої школи впевнено крокує тиждень математики. Всі любителі математики нашої школи, а я думаю, що вони становлять п'ять п'ятих, з великим нетерпінням чекали цього дня. І ось цей день настав.
- 1-й ведучий. Сьогодні урочисте відкриття тижня математики, яке буде проходити під назвою «Математика - зліва, математика - справа». Перш за все на цю сцену запрошується головний гість - Цариця Математика.
- Математика. Шановні вчителі математики, вельмишановна адміністрація і весь педагогічний і учнівський колектив! Вітаю вас у стінах рідної школи. Мої любі шанувальники! Запрошуємо вас у цікаву подорож на математичному всюдиході, у чарівну країну - Математику. Протягом цього тижня ми будемо мандрувати її нескінченними просторами, знайомитись з її великими вміннями і надбаннями. Вирушаємо в путь! Нас чудові речі ждуть. Тиждень математики оголошується відкритим.
- 2-й ведучий. Слово для привітання Цариці Математики надається учням 5-го класу.
- 1.Найдавніша на планеті між наук цариця,
- Математика ти наша - вірна помічниця.
- Чи будинок зводиш, друже,
- Чи пливеш морями, -
- Скрізь вона тобі послужить,
- Всюди вона з нами.
- На заводі чи в друкарні,
- В відкритті галактик,
- навіть лікар у лікарні
- мусить її знати.
- 2. І сувора, і солов'їна
- Математика країна.
- Праця тут іде завзята.
- Вмій лиш спритно рахувати.
- Вмій ділити, віднімати,
- Множить швидко й додавати.
- Вмій кмітливо все збагнути,
- Першим у відповіді бути.
- Хто науку цю цікаву
- Добре знатиме,
- Той ніколи в кожнім ділі не блукатиме
- 1-й ведучий. Увага! Увага! Доповідь академіка природничих
- наук Всезнайки
- Професор Всезнайка.
- Вельмишановні колеги! Вельмишановні академіки!
- Як, ви ще не академіки, а учні?
- Нічого це не має значення. Бо, якщо ви вчите математику, то ви робите перший крок у велику науку. Власне ви це зробили вже тоді, коли дізналися: один додати один - буде два, два помножити на два буде чотири.
- Ви це вчили у першому класі? Абсолютно правильно. Перший клас - це такий клас, в якому все вчать, а потім лише повторюють, тільки дещо у складнішій формі, аж поки не стануть математиками. А тоді знову повторюють.
- Отже, дорогі колеги, не лякайтесь прірви премудрості.
- Не лякайтесь навіть тоді, коли вам почнуть снитися синуси і косинуси, тангенси і котангенси, коли у вас у голові почнуть битися ікси з ігреками. Це з багатьма бувало, навіть з академіками, коли вони ходили до школи. Потім все стане на свої місця. Буває, безперечно, що якийсь катет перечепиться через гіпотенузу якраз тоді, як вас викличуть до дошки. І ви тоді замість того, щоб відповідати, замислитись, як їх розчепити. Що в таких випадках буває? Вчитель ставить двійку в журналі. Але навіть славетні математики одержували двійки у школі з математики.
- Тобто, головне, повторюю, не лякайтесь. І не прокладайте надію на те, що з останньої парти вам кинуть рятівний пояс, тобто шпаргалку.
- Бажаю вам, дорогі друзі, шановні академіки, успіхів у вивченні цариці наук - Математики!
- 1 учень (вбігає) Хлопці, я чув, що в школі буде тиждень математики!!!
- Уявляєте, весь тиждень сама лиш тільки математика!
- 2 учень (з місця) Та не може такого бути!
- 3 учень (вбігає) У мене для вас ось така новина! Всіх вчителів направили на курси, залишилися лише математики. І в нас сьогодні на всіх уроках математика, залік з інформатики і Брейн-ринг для учнів 7-х класів.
- 1 учень Ну. Що я казав!
- 2-й ведучий Сьогодні ми з вами проведемо незвичайні уроки математики. Ви подивитися на звичні речі іншими очима.
- Учень Як зібрався математику вивчати,
- То до класу на уроки вирушай.
- Як ніде не заблукаєш -
- Кабінет свій відшукаєш.
- І тому у розпач не впадай.
- Якщо корені не знайдеш у рівнянні,
- Остаточно загубитись їм не дай,
- Ти, можливо, спишеш їх
- У сусідів у своїх.
- І тому у розпач не впадай.
- Якщо формулу забув ти випадково,
- Замість неї різні інші підбирай.
- Як багато позбираєш,
- Може, щось і відгадаєш.
- І тому у розпач не впадай.
- Як виконуєш контрольну ти роботу,
- Зазирнути до всіх зошитів встигай,
- Тут і там потроху спишеш
- Щось, можливо, і напишеш.
- І тому у розпач не впадай.
- Якщо графік твій пішов не так як треба,
- Ти йому робити це не заважай,
- Може статися, він сам
- Знайде шлях, потрібний нам.
- І тому у розпач не впадай.
- Якщо зошити свої залишив дома
- Від учителя цього не приховай
- Підійди і поясни,
- Що на виставці вони.
- І тому у розпач не впадай
- 1-й ведучий
- І так, оголошується кастинг на перший урок: урок української мови
- (Із залу вибираємо учнів, готових брати участь в уроці )
- Що є у кожного слова, рослини, рівняння? (корінь)
- 2. Яка цифра в українській мові є дієсловом? (три)
- Що потрібно брати з героїв, а також зі всіх добрих, чесних і порядних людей? (приклад)
- Які числа вживаються при рахунку? (натуральні)
- Якими бувають сучасні фотоапарати? (цифровими)
- Яка математична дія забезпечує ріст органів живого організму? (ділення)
- Який «дробовий» член є у футбольній команді? (півзахисник)
- Закінчіть речення «Всякому мила своя......( сторона)
- Які з цих висловів є синонімами слова мало: 1) Кури не клюють,
- 2) Кіт наплакав, 3) Ворона накаркала
- (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер)
- Учень Сорокап'ятирічний чоловік покохав п'ятнадцятирічну дівчину.
- Ну, то може, той... Одружимося? - запитав він її.
- Та що ви, дядьку? - засміялася вона.- Адже ви втричі старші за мене... І правильно: поділивши 45 на 15, побачимо, що дівчина недарма відвідувала школу. Минуло 15 років. Йому виповнилося 60 років, їй - ЗО...
- Ну, то як? - постукав він у її двері.
- Я ще не така наївна, щоб виходити за людину, яка вдвічі старша за мене,- так і не відчинила дверей,
- І справді: 60:30=2...
- Непомітно шугонули у вічність ще тридцять років... І ось 90-річний довгожитель телефонує 60-річній бабусі.
- Присилай сватів! - почув він довгоочікувану відповідь.- Хіба то різниця - в півтора рази?..
- Перевіримо: 90:60=1,5... Ось що математика з часом і людьми робить.
- 2-й ведучий
- Оголошується кастинг на другий урок, урок історії
- (Із залу вибираємо учнів, готових брати участь в уроці )
- Урок історії
- 1. Що на Русі називали «ламаними числами»? (дроби)
- 2. Скільки подвигів зробив Геракл? (12)
- 3. Про яку науку Цицерон сказав: «Греки вивчали її, щоб пізнати світ, а римляни - для того, щоб міряти земельні наділи» (геометрію)
- 4. Під яким псевдонімом виступає на арені головний герой оперети «Принцеса цирку»? 1) Сер Ігрек, 2) Лорд Зет, 3)* Містер Ікс, 4) Синьйор Пі.
- 5. Закінчіть назву книжки Дж. Толкієна «Володар...» 1) пірамід,
- 2) куль, 3)* кілець.
- 6. Як в давньоруському численні називали число 100 тисяч? (легіон, *когорта, полк, орда)
- 7. Що заборонив Петро Перший дворянам, якщо вони не знали рахунку і геометрії? (одружуватися).
- 8. Яка держава є батьківщиною арабських цифр? (Індія)
- (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер)
- Учень «Вчителька задала додому задачу. Я з нею зовсім замучився. У Феді було 5 кроликів, а в Мишка 15. На скільки кроликів було більше у Мишка?
- Ну звідки мені знати? Що я з цим Мишком товаришую, чи що? Чи він мешкає в нашому будинку, і я можу піти й спитати його: «Мишко, наскільки кроликів у тебе більше, ніж у Феді?» Так немає ж на світі такого Мишка! І Феді теж немає. І кролики також тільки в задачнику...
- Ах, так! Зовсім не буду розв'язувати. Я кинув задачник, узяв аркуш паперу і почав малювати. Це значно цікавіше. Я намалював 5 Федькових кроликів. Біленьких, пухнастих, з рожевими вушками. Хотів намалювати ще й Мишкових, та дуже вже їх багато, мабуть, і на аркуші не вмістяться. Адже 15 штук - це 5 і ще 5, і ще 5. На дві п'ятки більше... більше... Так я ж тепер дізнався, на скільки кроликів у Мишка більше, ніж у Феді! Я надзвичайно зрадів і написав: «15 кр. - 5 кр. = 10 кр.».
- «Та-ак, математика. Якщо не помиляюсь, ми розв'язували непомірно важку задачу, докладали титанічних зусиль, щоб визначити: за скільки днів шестеро робітників зведуть мур, коли відомо, що троє з них зробили це за тиждень. Пригадується, ми витратили на цю задачу не менше часу, аніж робітники на мур. Ну, гаразд, повернімося до наших уроків.
- 1-й ведучий
- Оголошується кастинг на інтегрований урок.
- (Із залу вибираємо учнів, готових брати участь в уроці )
- Інтегрований урок
- 1. Назва якої кривої є так само і літературним терміном. (гіпербола)
- 2.Хто написав казку «Кохання Циркуля і Лінійки» (Шарль Перро)
- 3.Чи писав Бонапарт Наполеон математичні роботи? (так, відома задача Наполеона)
- 4. Англійська королева, прочитавши казку Льюїса Керрола «Аліса в країні чудес» так захопилася нею, що забажала прочитати всі його твори, але вона була дуже розчарована тим, що побачила. Чому? (тому, що в решті книжок виявилися лише математичні формули Чарльза Добжсона. Який писав під псевдонімом Льюїса Керрола)
- 5. Одна з мов програмування названа на честь Ади дочки якого, відомого англійського поета? (Байрона)
- 6. Переведіть українською грецькі слова: моно, ді, полі; латинські слова: уні, бі, мульти.
- ( оди, два, багато)
- 7. Яка цифра з латинської перекладається як «ніяка» (0)
- 8. Люди якої професії постійно дивляться на 5 паралельних ліній? (музиканти і диригенти)
- (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер)
- На уроці геометрії мова йшла про величину кута. Учитель попросив школяра збільшити кут. Той продовжив кожну із сторін. Викладач зауважив: «Добре. А чи не збільшиш ти кут іще?» На що учень знову продовжив сторони. Коли ж його попросили ще збільшити кут, то почули серйозне: «Далі нікуди: дошка закінчилась». Тоді вчитель старанно вивів на дошці одиницю, а побачивши на обличчі вихованця здивування, запитав: «Що мало? Можу й збільшити». І одиниця на дошці видовжилась у кілька разів.
- 2-й ведучий
- А зараз «Залік з інформатики»
- На сцені стіл, за столом сидить вчитель-викладач інформатики, входить учень Мартиненко Петро.
- П. Добрий день, я ось з інформатики роботу приніс, можна?
- В. А Мартиненко, заходь. Захищатися прийшов?
- П. А що. Уже нападають?
- В. Та ні. Я говорю проект прийшов захищати?
- П. Це ви про десятий клас говорити, чи що?
- В. А що десятий клас?
- П. Та ви не переживайте. Я сильний вони в мене цього не віднімуть!(показує залу пачку паперу)
- В. Та досить мені голову морочити. Давай сюди і захищайся.
- П. (вскакує) Від Вас! Значить ви так само...
- В. Ну не корч дурня!
- П. Неправда Кравець сам спіткнувся. Я просто мимо проходив.
- В. Та що з тобою. Що ти мені все про десятий клас та про десятий клас, Кравця, Пелипця...
- В. Ось бачите, Ви й самі все знаєте. І як Пелипець Кравцю підніжку підставив. І як десятий клас дошку воском намастив, і як Тимчишин фізкультуру прогуляла, і що вчора весь клас без форми прийшов... І хто видав, що за люди, а?... Я розумію все це неправильно, але навіщо ж видавати всіх? Ну подумайте самі, як би ви в школі вчилися, то заклали б ви свій клас, ну ніби то всі прогуляли....
- В. Звичайно ж ні.
- П. Ось, навіть ви мене розумієте. Ну хто ж нас здав? Ой бідний ж я, все на мене спишуть. Скажуть, Петре, ти у вчителя був? Значить ти і заклав. Жах. Ніякої солідарності! Що за молодь пішла.
- Заходить Кравець. Показує щось на міміці Петрові
- П. Та зачекай, бачиш, здаю...
- Кравець виходить
- В. Мартиненко. Давай займемося твоїм проектом.
- П. А що ним займатися, я вже все зробив. Ось він лежить перед вами. Листочки такі чисті-чисті, букви такі рівні-рівні. Та не вже ви за нього не поставите хоч би шість, ну або п'ять.
- В. Та зачекайте. Ми ще навіть не розпочали бесіди.
- П. Ой не лукавте ж! Що ви, з вашим сорокалітнім стажем не можете побачити те, що ховається за тими листками: о ці безсонні ночі, ці купи книг, які прийшлось переворушити, ці страждання і муки творчості. Ну хоч би чотири за це можна поставити, а?
- Заходить Кравець
- К. Петре, ну скільки можна, нас вже на географії чекають
- П. Ну, зараз. ( до вчителя) То як вчителю, домовились?
- В. Я все-таки хочу подивитися роботу.
- П. Ну ні, все-таки ви до мене несправедливі. Та добре, добре. Якщо ви так наполягаєте, дивіться, (крутить-вертить перед учителем роботою) дивіться, і нехай вас потім не мучить совість за мої безсонні ночі!
- Учителю вдається схопити роботу
- В. Давай пройдемося по критеріях оцінювання
- П. Давайте (дістає листок). І так, (читає)перше, робота, виконана самостійно.
- Ну звичайно ж самостійно, Ось подивіться (показує всім сторінку на якій написано Самостійна.)
- Друге. Під час написання проекту мають бути засвоєні навички групової роботи та використані додаткові джерела інформації.
- Ну звичайно ж засвоєні, ну звичайно ж використані, ми ж всім класом з Інтернету скачували.
- Третє. Мають бути міжпредметні зв'язки.
- З міжпредметними зв'язками все гаразд! Я зараз швиденько піду її на географії захищу, потім Міша на фізиці, а ще я її Іванові пообіцяв, у нього щось з математикою проблеми. А потім до вас знову прийду. Добре, я швидко?
- Учень вибігає
- В. Та добре вже, піду я на працю роботи приймати. Там захист книжкових полиць. Дуже вже мені цікаво дізнатися, як можна книжкову поличку по Інтернету скачати?
- (Оголошується перерва. Виконується цікавий номер.)
- ( для простоти запису персонажі будуть пронумеровані)
- Перший. Математика, інформатика. І чого вони від нас вже хочуть? Наскільки раніше легше було вчитися!
- Другий. Звичайно ж! Я уявляю - в первісній школі! Ой добре ж будо! Люди самі мало знали і дітей своїх не мучили. Та я б там відмінником був.
- Третій. Хвилинку. Давайте загадаємо бажання, щоб перенестися у первісну школу.
- (Звучить музика.)
- (Відкривається занавіс, ми бачимо печеру, шкірки, бивні мамонта. Класну дошку замінює стіна печери. Учителя ще немає, учні сидять на шкірках і перемовляються.)
- Перший. Ти уроки зробив?
- Другий. А як же! Я ж відмінник! Ось ...(показує камінці.)
- Перший. Дай списати (витягує своє каміння, дивиться на камінь друга і вистукує) Тук-тук-тук-тук.
- Заходить учитель.
- Учитель. Добрий день, діти.
- Перший і другий. У! У! У!
- Учитель. Прошу сідати! (Старається і сам сісти, але відразу вскакує.)
- А-а-а! Хто підклав мені бивню мамонта! Це твої витівки, Ослине Вухо! Завтра з батьком до школи!
- Перший. А тато не може: він в командіровці, в сусідньому племені.
- Учитель. Тоді нехай ...
- Перший. І мама не може, вона вогонь підтримує.
- Учитель. Тоді ...
- Перший. А бабуся на полюванні - за мамонтами ганяється.
- Учитель. (Хапає камінь і вистукує на ньому.) Ну ось, я їй напишу записку і ти сьогодні залишишся без сирого м'яса.
- Перший. За що? (Плач.) Я більше не буду.
- Другий. Він більше не буде!
- Учитель. А ти, Вирви Око, не захищай його!
- Ослине Вухо до дошки. Повторимо математику!
- Другий. (Шепотом.) Шпори! Шпори візьми (протягуєє камінці.)
- Перший. ( Бере камінці і йде до дошки.) Я готовий!
- Учитель. Висікай умову задачі: «у небі летіли дракони». Висік?
- Перший. (Висікає.) «Дракони». Висік.
- Учитель. «Спочатку їх було стільки, скільки пальців на одній руці, потім до них прилетіло ще стільки. Скільки стало всього?»
- Другий. (Відволікає увагу вчителя.) Ой, подивіться! Динозавриха з динозавриками!
- Учитель. Де? (іде до вікна.)
- Перший. (В цей час перебирає камінці, шукає потрібну шпор.) « З одної печери виливається в другу вливається...» Це не те і це не те...
- Учитель. Ну, де ці динозаври?
- Другий. Довго йшли! Вже вимерли...
- Вчитель. Ах ви жартуєте! Ось зараз я пожартую! Ослине Вухо, сідай - два!
- Скільки зим ти вже сидиш в одному класі? Дві? І ще залишишся. А ти, Вирви Око, до дошки! Розв'язав задачу про драконів?
- Другий. Звичайно! Я ж первісний відмінник!
- Вчитель. Ну і скільки було драконів?
- Другий. Драконів було багато!
- Вчитель. Ну, непогано, сідай - чотири.
- Другий. А за що чотири?
- Вчитель. Відповідь була не зовсім повна. Потрібно було сказати: «Драконів було багато»!
- Другий.(Плаче.) Ну запитайте мене ще щось! Мені не потрібна четвірка! Я ж відмінник!.. Ну спитайте мене ще раз!
- Вчитель. Ага! Це тобі не про динозаврів жартувати! Ну, добре! Слухай задачку: «В одного хлопчика були ослині вуха. Одне йому намнями, одне відірвали. Скільки всього ослиних вух було у хлопчика?
- Другий. О-о-о! Мене не проведеш! Одне! Одне вухо було у хлопчика. Його і відірвали!
- Вчитель. Неправильно! У відповіді - два вуха! З відповіддю не співпадає! Ха- ха.
- Другий. Як... Як не співпадає? З якою відповіддю, покажіть...
- Вчитель. Та ось відповідь, перед тобою. Ослине Вухо, встань покажись. Ну, звичайно ж два!
- Другий. (Хапає першогоза вухо.) Зараз співпаде! Вибач, друже! В мене повинна відповідь співпасти. Ну що тобі - вухом більше, вухом менше... А в мене, якщо з відповіддю не співпаде - четвірка за семестр, уявляєш?
- Перший. А-а-а! Боже ш ти мій! Я хочу додому! Я буду вчити математику! І інформатику буду! Відпустіть!
- 1-й ведучий.
- На сцену для гри Брейн-ринг запрошуються учні сьомих класів.
- Учень Якщо хочеш досягнути,
- В житті своїм вершин,
- Математику збагнути
- Мусиш тонко, до глибин.
- Калькулятор і комп'ютер,
- - Хто сьогодні їх не зна?
- Та за пояс їх заткнути
- Може мудра голова.
- Якщо хочеш бізнесменом
- Після школи, друже, стать,
- Аксіоми й теореми
- Мусиш добре пам'ятать.
- Якщо лікарем ти станеш,
- То, колего, тут затям:
- Коли десь ти помилився,
- - Хтось поплатиться життям.
- Не кажу про космонавтів,
- Вчителів і моряків.
- Та коли чогось не знав ти,
- Час це вивчити настав!
- Не махай на все рукою,
- Не лінуйся, а учись.
- Бо чого навчишся в школі,
- Знадобиться ще колись.
- 2-й ведучий.
- Розпочинаємо змагання.
- Перший конкурс «Представлення команд»
- (оцінюється 1 - 3 балами).
- Перша команда
- 1-й учень.
- Противник сьогодні серйозний у нас,
- Це славні математики сьомого класу!
- Вітаємо вас.
- 2-й учень.
- (звертається до журі) Ми передаємо вам терези для зважування наших сил, рахівницю для підрахунку очок, лупу, щоб краще змогли бачити наші позитивні риси.
- 3-й учень.
- (звертається до суперників) Останні чи перші, які б не були, назавжди залишимось друзями ми.
- 4-й учень.
- (звертається до уболівальників). Ми хочемо дуже сподобатись вам і віримо - ви допоможете нам!
- Друга команда
- 1-й учень. (звертається до журі).
- Повага вам судді! Вам шана журі! Та тільки суворо ви нас не судіть.
- 2-й учень. (звертається до уболівальників)
- Ваша підтримка важлива для нас, уболівайте за наш клас!
- 3-й учень. (звертається до суперників)
- Від душі прийміть вітання і найкращі побажання. Будем всім ми вам бажати чемпіонами стати.
- 4-й учень. (звертається до журі)
- Передаємо окуляри, щоб наші бали пильнували.
- На випадок, коли ми зробимо щось не дуже вдало, даруємо вам затемнені окуляри.
- Гравці - «новобранці»
- Вітаємо вас!
- Бажаємо гри
- Показати нам «клас»!
- Ведіть, капітани,
- Команди в дорогу
- Бажаю здобути
- Я вам перемогу!
- Стіл білий, червоний,
- Дванадцять стільців,
- Картинка з совою
- Чекають гравців.
- Всім хочеться грати,
- То як вибирати?
- Хай випадок вирішує,
- Це він команди змішує!
- (Математика іде до гравців з жеребками. Гравці витягують жеребки і займають місця за столами)
- 1-й ведучий.
- Другий конкурс «Один за всіх і всі за одного»
- Команди повинні швидко і дружно визначити, чи правильні твердження. Усі учасники команд, якщо твердження правильне, одночасно піднімають руку, якщо твердження хибне, руки не піднімають.
- Кожна правильна відповідь - 1 бал.
- 2-й ведучий.
- Запитання для першої команди
- Число один найменше з натуральних чисел.
- Результат ділення - це частка.
- На десять ділиться число, яке закінчується на п'ять.
- Запитання для другої команди
- Сума одночленів є многочленом.
- Величину кута вимірюємо лінійкою.
- Один відсоток - це одна тисячна.
- 1-й ведучий.
- Третій конкурс «Запитання суперникам»
- Командам було дане домашнє завдання: підготувати по три цікаві задачки для суперників.
- Команди будуть задавати свої запитання.
- Час на обговорення 1 хвилина.
- Кожна правильна відповідь - 1 бал.
- Запитання оголошує капітан, і коментує відповідь суперника.
- Запитання першої команди для другої команди
- На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на десяти руках?
- О півночі йшов дощ. Чи можна стверджувати, що за добу буде сонячна погода?
- На грядці сиділо 7 горобців. До них підкрався кіт і схопив одного. Скільки горобців залишилося на грядці?
- Запитання другої команди для першої команди
- Чи можна між цифрами 5 і 6 поставити якийсь знак, щоб утворилося число, більше ніж 5 і менше ніж 6?
- На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 метр один від одного.
- Довжина ряду - 25 метрів. Скільки було учнів?
- Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин вариться 5 яєць?
- Жюрі підраховує проміжні результати.
- (А тим часом - сценка «Задача»)
- Щойно батько і мати ступили на поріг, як Славко встав із-за столу й підійшов до них із розгорнутим підручником.
- - Ось - задача. Не виходить, - скупо повідомив він.
- Мати поставила сумку з хлібом і помідорами по один бік двирей. Батько портфеля - по другий. І обоє, квапливо роздягнувшись, сіли за стіл, схилились над підручником.
- Славко вмостився навпроти, склав руки на грудях.
- Весь його вигляд говорив: ну-ну, побачимо, як ви справитесь з тією задачею...
- Минуло хвилин із п'ятнадцять. Вже батько геть перекуйовдив свого чуба, мати розмазала помаду по щоках, а задача ніяк не виходила.
- - Ну й дають вам прикурити з математики! - співчутливо зиркнув батько на сина.
- А Славко похилив голову, і з його очей - кап, кап, кап...
- Батько легенько штовхнув матір ліктем, показав на Славка: бач, як переживає. Свідомішає малий. А ще торік, у першому класі, коли не міг вирішити задачі, з легким серцем залишав підручника й гнав на вулицю грати в м'яча.
- - Синку, - лагідно мовила мати, - ти не розтривожуйся так. Все одно ми гуртом, з твоєю допомогою, звичайно, розлущемо цю задачу. Ось присувайся бличе...
- Славко кулаками потер очі.
- - Та я не того... Он уже надворі темніє: а ви й досі з задачею морочитеся!
- Коли я гуляти буду!?
- 2-й ведучий.
- Четвертий конкурс «Чи вірите ви,що...?»
- Кожному учаснику команд по черзі пропонується запинання. Відповідь може бути «так» чи «ні». Кожна правильна відповідь - це 1 бал до скарбнички вашої команди.
- Для першої команди
- Запитання:
- Чи вірите ви, що сума кутів трикутника дорівнює 180 градусів?
- Чи вірите ви, що бісектриса ділить кут навпіл?
- Чи вірите ви, що третій степінь числа - це квадрат?
- Чи вірите ви, що результатом дії віднімання є сума?
- Чи вірите ви, що добуток усіх чисел дорівнює нулю?
- Чи вірите ви, що число нуль не має собі протилежного?
- Для другої команди
- Запитання:
- Чи вірите ви, що нулів у записі числа мільярд дев'ять?
- Чи вірите ви, що вертикальні кути рівні?
- Чи вірите ви, що результатом ділення є добуток?
- Чи вірите ви, що сума всіх сторін многокутника - це площа?
- Чи вірите ви, що твердження, яке потребує доведення - це теорема?
- Чи вірите ви, що дільником числа 55 є число 5?
- 1-й ведучий.
- П'ятий конкурс «Конкурс акторів»
- Кожна команда отримує прислів'я, записане на аркуші паперу, що лежить у конверті. Вибирає одного учня, який зображає це прислів'я мімікою, рухами, а його команда має відгадати зміст цього прислів'я.
- Прислів'я для команд
- Максимальна оцінка за конкурс - 4 бали.
- «Одна голова добре, а дві краще»
- «Сім раз відмір - один раз відріж»
- 2-й ведучий.
- Просимо журі підбити підсумки і оголосити результати.
- Учень
- За хвилиною - хвилина.
- Ось і грі прийшов кінець.
- Тож показуй нам рахунок:
- Хто сьогодні молодець?
- Дві команди добре грали,
- Хоч без досвіду гравці.
- Відповіді показали,
- Що обидві - молодці!
- Ми з вами, сподіваюсь,
- Зустрінемось не раз.
- На зустрічі приходьте -
- Наш клуб чекає вас!
- Математика
- На ярмарку веселім ви побували,
- Задач багато розв'язали,
- За що призи вам дали (вручає призи).
- Співали, сміялись і рахували
- З математики знань ви багато придбали.
Урок української мови
Сценка «Математика по-неандертанськи»
- Математика